bel mij via 0613055606
mail mij via iris@i-vabs.nl

4 tools om je social media posts te meten

Google Analytics

Meten = weten. Maar waarom zou je dat willen?

Je wil weten:

  1. hoeveel bezoekers je website trekt
  2. wat bezoekers op je website doen: welke pagina’s bezoeken zij
  3. waar je bezoekers vandaan komen (via welk kanaal / uit welke omgeving)
  4. welke posts het beste scoren
  5. welk artikel uit je webshop het beste verkoopt
  6. hoe je artikelen / posts op andere social media scoren
  7. hoe vaak er op bepaalde links is geklikt

Waarschijnlijk heb je al van Google Analytics gehoord?

Google AnalyticsGoogle Analytics installeer je op je website.

Deze houdt het aantal websitebezoekers bij, welke pagina’s zij bezoeken en waar de bezoekers vandaan komen (1 t/m 3)

 

 

Je kunt ook Jetpack Site stats gebruiken

jetpack sitestats

 

Wanneer je “real time” wil weten hoe jouw website scoort, kun je Jetpack gebruiken.
De statistieken zijn niet zo accuraat als Google Analytics: Jetpack laat de paginaweergaven zien in plaats van de gebruikers (zoals Google Analytics doet).

 

Je kunt wel zien hoe je blogposts het doen.

Wil je weten hoe je blogposts op andere social media scoren?

 

 

Gebruik dan Sharetally.
sharetallyDit is een super goede website waar je alleen de URL van een bepaalde post/pagina/artikel invoert en Sharetally laat je zien hoeveel likes,comments en shares je hebt gekregen op bijvoorbeeld Facebook, Twitter, Pinterest, etc.

En, wil je weten hoevaak er op de links wordt geklikt?

 

 

Dan kun je Bitly gebruiken.

Met Bitly kun je links (url’s) verkleinen, maar je kunt er ook links mee “tracken”

(Tracken = bijhouden wat er gebeurt)

 

 

 

 

Zelf gebruik ik Google Analytics, Jetpack en Bitly.

Ik ben nieuwsgierig welke kanalen jij gebruikt.
Laat gerust een bericht achter!

Laat een reactie achter





%d bloggers liken dit: